Monday, June 18, 2012

Penyempurnaan syahadat dengan makrifatullah

Kitab Ma’rifatullah dan Layang Muslimin Muslimat Tarekat Haqmaliyah.

_______________
Ari jalan-jalanna ma’rifat ka Allah ta’ala nyaeta aya dua jalan, aya nu ti handap ka luhur, jeung aya nu ti luhur ka handap. Ari anu ti handap ka luhur, nyaeta anu masantren heula, ngaji kitab Qur’an jeung terus ngalakonan ibadahna rukun anu lima perkara, tah anu kitu teh ibadah keur jalan ma’rifat ka Allah ta’ala, tapi hanjakal lolobana mah tara ditepikeun kana ma’rifatna, lantaran kaburu betah, kaburu ngeunah dina asma, tegesna geus ngarasa ni’mat dina Pal Nunjukna (papan merk nu nuduhkeun tempat), padahal upama diteruskeun ma’rifat kana dzatna sifatna Allah ta’ala, piraku teu undak kani’matannana, da gening karek dina asmana wungkul geus sakitu kani’matannana.
Makrifat kepada Allah dapat ditempuh dari dua jalan, yaitu dari bawah ke atas dan dari atas ke bawah. Yang dari bawah ke atas antara lain dengan menyantri di pondok pesantren, mengaji kitab Qur’an, serta tekun menjalani rukun yang lima perkara. Perihal seperti ini adalah jalan makrifatullah. Namun sayangnya, kebanyakan para penempuh jalur ini tidak sampai kepada tujuan karena tertahan di martabat asma. Terlanjur betah di kenikmatan tataran ‘papan petunjuk’. Padahal kalau berlanjut, akan tiba di tataran yang lebih mulia yaitu martabat dzat dan sifat-Nya. Sedangkan baru di martabat asma pun telah sedemikian nikmatnya.
Ari jalan anu ti luhur ka handap, nyaeta anu nyumponan dalil tadi awwalu dinni ma’rifatullahi ta’ala, jalanna lain tina masantren wungkul, tapi kudu jeung ngisat diri nyaeta kudu daek tirakat, kalawan jeung ikhtiar neangan pigurueunnana, guru anu Mursyid, sabab moal weruh tanpa guru, ku sabab eta mana ku urang kudu disusul? Teu aya deui lian ti tarekatna wali nu kudu disusul, sabab eta anu bisa tepi ma’rifat kana sifatna Allah ta’ala nu kasebut jauhar awwal tea, nyaeta hakekatna muhammad tea, da piraku teu aya leleberannana pikeun urang sarerea, sababna tadi oge para wali pangna sakitu poharana tatapa teh pikeun ngabela umat-umatna Rasulullah supaya bisa baralik deui ka Allah ta’ala.
Jalan yang dari atas ke bawah, ditempuh dengan mencukupkan terlebih dahulu dalil awwalu dinni ma’rifatullah. Caranya bukan hanya dengan menyantri di pondok pesantren saja, melainkan juga mesti disertai dengan usaha pengekangan diri. Harus mau tirakat mengiring ikhtiar mencari guru pembimbing yang mursyid. Sebab, tidak akan bisa paham jika tanpa guru. Maka, ke mana kita harus mengarahkan langkah? Tidak ada lain, mengarahlah ke tarekatnya wali. Sebab, itulah yang bisa memakrifatkan kita kepada sifat Allah yang disebut jauhar awwal atau hakikat muhammad. Ada jalurnya bagi kita semua. Para wali pun pun sampai sedemikiannya bertirakat adalah untuk membela umat Rasulullah supaya bisa kembali pulang kepada Allah ta’ala.
Ku sabab kitu atuh hayu urang pada teangan ku sarerea eta tarekat wali teh, sabab upama teu buru-buru kapanggih, tangtu urang moal barisa balik deui ka asal, pasti nyawa urang engke bakal marakayangan atawa, balik deui ka dunya kana barang anu keuna ku ruksak deui, moal bias nyumponan kana dalil : Inna lillaahi wa inna ilaihi raaji’uun. Sundana : Asal ti Allah kudu balik deui ka Allah.
Oleh karena itu, marilah kita bersama2 mencari tarekat wali tadi. Sebab kalau tidak cepat2, maka kita tidak bisa pulang ke ‘negeri’ asal. Nyawa (ruhaniyah) kita kelak akan tertahan melayang2 atau merasuk kembali ke alam dunia, ke martabat benda yang kelak pun akan rusak. Tidak mampu mencukupkan dalil inna lillaahi wa inna ilaihi raaji’uun; bermula dari-Nya, kembali kepada-Nya.
Ku sabab kitu tangtu sarerea oge meureun pada bingung keneh, pada-pada percaya oge, lantaran urang pada teu ngarasa tadi inditna ti Allah, turunna ka alam dunya, tapi kusabab dalilna kitu, gancang bae ngaku yen urang asal ti Allah, tapi ngakuna teh sasemet biwir bae, kapaksa ngaku soteh sieun disebutkeun kufur kafir karana henteu percaya kana dalil, tapi atina mah keukeuh poek teu kaharti ku sabab teu karasa. Kusabab eta ayeuna pribados arek mere panerangan saeutik, malah mandar tiasa percaya sareng karaosna, urang tadi asal ti Allah kieu katerangannana, urang papay ti handap ka luhur supaya kaharti ku akal.
Barangkali saudara2 sekalian masih belum mengerti, agak2 tidak percaya juga, karena tidak (belum) mampu merasakan bahwa diri kita ini bermula dari Allah yang lantas kemudian diturunkan ke alam dunia. Namun karena dalilnya demikian, cepat2lah kita mengaku kalau kita ini datang dari Allah. Tapi pengakuannya itu sebatas di bibir saja. Terpaksa mengaku karena kuatir disebut kafir oleh sebab tidak percaya kepada dalil. Sementara hatinya tetap saja gelap, tidak paham karena memang tidak (belum) merasakan. Oleh karena itu, sekarang saya akan memberi sedikit penerangan supaya kita bisa percaya bersama dengan rasanya bahwa kita berasal dari Allah. Mari kita telusur dari atas ke bawah supaya bisa diterima akal.
Mimiti urang tumarima asal ti mana? Nu kaharti jeung ku umum, urang asal kaluar teh ti indung. Teruskeun deui papay ka luhurna, ari indung asal ti mana? Tangtu indung urang teh kaluar ti nini. Ari nini asal ti mana? Teu salah deui asal kaluar ti buyut. Ari buyut asal ti mana? Tangtu kaluarna ti bao. Ari bao asal ti mana? Nya asalna kaluar ti janggawareng. Ari janggawareng asal ti mana? Tangtu kaluar ti udeg-udeg. Ari udeg-udeg asal ti mana? Tangtu asalna kaluar ti kakait siwur, saterusna kitu bae, ti indungna deui, ti indungna deui nepi ka Babu Hawa. Ari Babu Hawa asal ti mana? Ku sakaol ceuk hadist asalna Babu Hawa teh asal tina iga burungna Nabi Adam. Ari Nabi Adam asal ti mana?
Asal kita datang dari mana? Yang dipahami secara umum, kita ‘datangnya’ dari (rahim) ibu. Lanjutkan meniti ke atas. Kalau ibu datang dari mana? Tentu, ibu kita keluar dari nenek. Kalau nenek, asalnya dari mana? Tidak salah lagi, dari buyut. Kalau buyut, dari mana? Tentulah dari bao. Kalau bao, dari mana? Dari janggawerang lah. Kalau janggawerang, dari mana? Tentunya dari udeg-udeg. Kalau udeg-udeg, dari mana? Yaa, dari kakawit siwur dong. Dan seterusnya…, dari ibunya lagi, dari ibunya lagi, dari ibunya lagi… hingga kemudian sampai kepada Siti Hawa. Nah, kalau Siti Hawa dari mana? Kalau menurut hadits, asalnya dari tulang rusuk Nabi Adam. Trus, kalau Nabi Adam dari mana?
Diterangkeun ku hadits, asalna Nabi Adam teh tina aci bumi-seuneu-cai-angin. Ari aci bumi-seuneu-cai-angin asal ti mana? Diterangkeun ku hadist asalna tina nur muhammad, cahya opat perkara: cahya hideung – hakekat bumi, cahya bodas – hakekat cai, cahya koneng – hakekat angin, cahya beureum – hakekat seuneu.
Diterangkan oleh hadits, asalnya Nabi Adam adalah dari saripati tanah-api-air-angin. Kalau tanah-api-air-angin, datang dari mana? Diterangkan oleh hadits, asalnya dari nur muhammad, yaitu cahaya empat perkara: cahaya hitam – hakikat tanah, cahaya putih – hakikat air, cahaya kuning – hakikat angin, dan cahaya merah – hakikat api.
Ari nur muhammad asal ti mana? Eta oge diterangkun ku hadist asalna tina Nurna Maha Suci, nyaeta tina jauhar awwal, tah semet eta buntu. Sabab geus diterangkeun ku hadist jeung Qur’an, eta jauhar awwal teh bibitna tujuh bumi tujuh langit, saweruh eusina kabeh. Jadi, ana kitu ceuk dalil asal ti Allah nyaeta asal ti dinya tina jauhar awwal tea.
Kalau nur muhammad, asalnya dari mana? Menurut keterangan dari hadits, asalnya dari Nur Maha Suci, yaitu jauhar awwal. Selepas ini, habis. Karena sudah dijelaskan di hadits dan Qur’an bahwa jauhar awwal adalah bibitnya tujuh bumi tujuh langit berikut segala isinya. Maka, yang dimaksud dengan dalil ‘bermula dari Allah’ adalah dari jauhar awwal ini.
Sifatna caang padang, nyaeta gulungna Dzat jeung Sifatna Maha Suci, kakara jeneng Asma Allah, cahya beureum jadi hakekat lafad alif, cahya koneng jadi hakekat lafad lam awal, cahya bodas jadi hakekat lafad lam akhir, cahya hideung jadi hakekat lafad he, jauhar awwal jadi hakekatna tasjid.
Sifatnya terang benderang, yaitu ‘gulungan’ Dzat bersama Sifat-Nya Yang Maha Suci. Setelah ini barulah ada Asma Allah, dimana cahaya merah menjadi hakikat lafadz alif, cahaya kuning menjadi hakikat lafadz lam awal, cahaya putih menjadi hakikat lafadz lam akhir, cahaya hitam menjadi hakikat lafadz ha, jauhar awwal menjadi hakikat tasjid.
Kitu katerangannana, jadi eta cahya nu kasebut di luhur teh nu disebut Ismudzat tea. Hartina Dzat laisa kamishlihi atawa asmana nu Maha Suci, ceuk anu ahli padzikiran mah latifah tea.
Demikianlah keterangannya. Maka, cahaya2 yang disebutkan di atas itulah yang disebut Ismudzat. Artinya, Dzat laisa kamishlihi atau nama-Nya yang Maha Suci. Kata para ahli dzikir, itulah latifah.
Deui ka dinya, nu matak kacida wajib dikanyahokeunnana ti ayeuna. Geura susul tarekatna anu bisa miceun hijabna atawa pipindingna anu jadi moekan kana eta Dzat Sifatna Allah ta’ala, sing kapanggih jeung hakekatna tasjid muhammad, anu aya dina wujud pribadi. Tah eta kunci muhammad anu bakal bisa ngaburak-barik hijabna ka Allah ta’ala.
Kembali kepada anda, makanya mestilah wajib diketahui ini dari sekarang. Segera bergabung dengan tarekat yang bisa membuang hijab atau penghalang yang menghalangi kita dari ‘memandang’ Dzat Sifat-Nya Allah ta’ala. Temukanlah hakikat tasjid muhammad yang ada pada masing2 kita. Itu adalah kunci muhammad yang dapat meruntuhkan penghalang2 di antara kita dengan Allah ta’ala.
Upama kapanggih insya Allah tangtu urang bisa nyumponan kana babasan mulih ka jati, pulang ka asal, nyaeta mulih ka jati teh, rasa jasmani anu ayeuna keur dipake balik deui kana rasa tadi keur waktu aya dina Nurullah (jauhar awwal). Ari pulang ka asal nyaeta jasmanina ngajadi asalna deui, nyaeta ngajadi nur muhammad cahya opat rupa deui, beureum koneng bodas hideung. Samangsa-mangsa balik ka asal, nya ngaranna sampurna hartina beak beresih beak rasana beak jasmanina.
Sekiranya ketemu, insya Allah kita dapat mencukupkan perintah kembali ke jati atau pulang ke asal. Kembali ke jati bermakna kembalinya rasa jasmaniyah yang sekarang sedang kita kenakan ini kepada rasa ketika berada di martabat Nurullah (jauhar awwal). Sementara, pulang ke asal bermakna jasmaniyahnya kembali menjadi asalnya lagi yaitu nur muhammad cahaya empat rupa. Kalau kembali ke asal, maknanya sempurna, habis bersih. Habis rasanya, habis pula jasmaniyahnya.

No comments: